Luisterspel

In de taalles zijn we met een nieuw thema gestart, nl. ‘Een leugentje om bestwil’.
We lazen een fragment uit het boek ‘Verwikkeld in een leugen’. Hierbij hebben we van een fragment uit het boek een luisterspel gespeeld.
Hieronder kan je de verschillende groepjes beluisteren:

Onze klasvertegenwoordigers: Flore & Jules

Op 13 oktober zijn er verkiezingen… Maar bij ons waren er al eerder. We verkozen twee klasvertegenwoordigers voor in de leerlingenraad. Flore kreeg het meeste stemmen achter haar naam. Jules kreeg de meeste stemmen bij de jongens die zich kandidaat stelden.
Ze hadden al een eerste vergadering. Eentje over Strapdag. Hierbij gaan ze met de andere klasvertegenwoordigers aan de slag. Ze krijgen zelf de verantwoordelijkheid om iets uit te werken.

Klik op de collage voor de foto’s.

timestampe=1726577045

De oudheid

In onze lessen wero zijn we van de Prehistorie naar de Oudheid gegaan.
Bij de lessen over de Prehistorie was het vooral de juf die aan het woord was. Maar nu is het aan ons. We werken in groepjes met verschillende bronnen. Met QR-codes die we scannen kunnen we filmpjes over het onderwerp bekijken. We werken zelfstandig in de i3-les die in de classroom staat.
De juf is tevreden met hoe we het doen!

Klik op de collage voor alle foto’s.

timestampe=1726577022

GAS-boetes – sketch

In de taalles gaat het in het thema ‘Mens erger je niet’ over GAS-boetes.
GAS staat voor Gemeentelijke Administratieve Sanctie’. Zo kan je een GAS-boete krijgen bij wildplassen, graffiti spuiten, …
Wij lazen in de klas krantenartikels over mensen die een GAS-boete kregen.
We speelden de krantenartikels na in een sketch.
(klik op de collage voor het hele album)

timestampe=1726146547